Aku tahu, bila aku mula bercerita pasal cinta. Orang akan cakap - dah lulu, benda dah lepas. Jangan kenang. Ada jodoh, ada lah. Kalau takde, move on'. Weh bosan la dengar perkataan 'Move on'. Dah boleh lacak tendang jauh jauh. Aku tahu, setiap kali aku cuba ekspresi benda ni. Aku kaku, menangis macam bodoh, on laptop dan cari facebook dia. Itu kelemahan aku.

Tapi, bila ada yang kata ' b, iloveyou'

Okay, aku dah boleh senyum. Tapi bila orang sebelah datang tepuk dan hari-hari bawa aku makan kueh teow dekat Salmi Manja, aku tak boleh tipu diri sendiri. Yang aku memang suka cara dia. Aku suka bila dia dekat dengan aku. Tapi bila kau cakap hari hari 'b, im home' Aku serba salah. Ye aku sayang kau. tapi aku sayang dia. Dengan dia aku rasa selamat. Dengan kau aku rasa insecure. Sungguh. Kalau kau belah hati aku, kau akan rasa apa yang aku rasa sekarang. Aku rasa kau faham permainan ni.


Aku dah penat main tick toe dengan kau. Menang dah padam. kalah dan padam. Macam tiada noktah. Aku memerlukan satu noktah permainan. Aku puas, sesak dan semak. Ye, aku tahu, satu hari nanti orang akan pergi jauh dari aku sebab aku dah ke alam lain. Masa tu aku rasa kau orang paling bengkak mata ratapi pemergian aku. Kalau kau nak tahu, kau cuba tak text aku sehari. Aku rasa, bukan aku je yang meroyan. kau pun sama. mula la tanya macam2, 'pergi mana, dengan siapa ?'.


aku masih lagi tenang, secara zahiriah,sebenarnya sudah mati dalam mati,untuk yang ke-entah berapa kali

No comments:

Post a Comment