sort alphabetically

Bulan tiga akan jadi lagenda dan agenda busuk yang datang. Aku cium dan aku hembus sepuasnya. Aku tahu, aku kena lebih hati-hati mulai sekarang. lagi tujuh belas hari aku akan dewasa. Grow as u can, not growing with flow. You have to schedule your life.

Bulan tiga sejak beberapa tahun yang dulu banyak ajar aku erti hidup. Aku kalau boleh nak jadi diri sendiri, jadi lebih optmistic dan jangan cliche Tapi dalam kata aku cuba untuk menjadi matang dan dewasa. Aku terjerat dengan melakolik cerita tanpa plot dan kesudahan. Claimax-nya aku hilang semua yang ada di sekeliling. Aku terharu di campak dan di rodok bagai pisau tajam. Mungkin salah aku cuba menjadi perantaraan. Aku silap percaturan. Aku kalah dan aku tewas dengan anasir yang cubaan untuk bangkit dari kehidupan.

Barangkali orang nampak aku luaran tersenyum goda, dalaman aku patah lunyai dan terseret jauh dalam lembah dujana. Kau kena faham aku. Aku bukan macam kau dan kau juga perlu tahu tak semua orang mampu untuk jadi sebaik baik mother teresa atau perempuan paling aku kagumi, Siti Khadijah.

Sekarang hanya butir butir mutiara mampu jatuh dan di henyak kuat oleh jari jemari. Aku kaku dan serik.


Dalam dunia, aku ada Jack Sparrow. Kau ada ?

No comments:

Post a Comment